Jak odczytać mowę ciała potencjalnego szefa w czasie rozmowy kwalifikacyjnej?
Umiejętność odczytywania skomplikowanych sygnałów mowy ciała może pomóc w otrzymaniu wymarzonej pracy naszych marzeń. Jedyne, co wystarczy zrobić to poznać wszystkie sygnały, które szef czy osoba rekrutująca może nieświadomie okazywać podczas naszych odpowiedzi na pytania. Czy mówimy dobrze, czy źle, czy zgodnie z oczekiwaniami rozmówcy? Wszystko, jak na dłoni widać w zachowaniu drugiej strony podczas rozmowy.
Reklama
Mowa ciała: na co zwracać uwagę?
- Mimikę twarz
- Kierunek wzroku
- Mikroekspresje twarzy
- Gesty i zachowanie
- Ustawienie dłoni
- Ustawienie nóg
- Tembr głosu
- Sposób wypowiadania słów i zdań
Kiedy Twój szef dominuje w rozmowie
Pewny siebie szef czy pracownik przeprowadzający z Tobą rozmowę kwalifikacyjną będzie siedział całkowicie wyprostowany. Głowa może być lekko uniesiona, broda zadarta. Ręce mogą spoczywać na stole, albo na klatce piersiowej, złożone razem z zaplecionymi palcami bądź luźno. Szef będzie mówił szybko i dosadnie kierując wzrok w Twoją stronę. Kiedy na jakimś polu szef zauważy Twoją wyższość: bardzo dobrą wiedzę w skomplikowanym temacie rozmowy dotyczącym przyszłej pozycji – możesz zauważyć powolne zmiany w tej „dominatywnej” postawie.Reklama
Kontakt wzrokowy jest najważniejszy
Oczy są zwierciadłem nie tylko naszych emocji, ale również naszego samopoczucia i myśli. Obserwując wzrok szefa czy rekrutera łatwo odgadnąć, czy jest on zaineresowany tym, co mówimy, czy może należy zmienić temat rozmowy lub inaczej ją poprowadzić albo znaleźć inną odpowiedź na zadane pytanie. Osoba zainteresowana rozmową i zadowolona z naszych odpowiedzi będzie patrzeć nam prosto w oczy, czasem wzrok opuszczać, przechylać głowę, lekko się uśmiechać, również mimowolnie kiwać głową z góry na dół. Kiedy zaś rozmówca nie jest zainteresowany rozmową lub zwyczajnie go ona nudzi może zacząć spoglądać na przedmioty znajdujące się w pokoju, na drzwi, wodzić wzrokiem po naszej osobie, nie utrzymywać i nie dążyć do kontaktu wzrokowego.Reklama
Zachowania alarmowe
Oczywiście w gestach, słowach, zachowaniu i mimice szybko odnaleźć można również takie, które nie świadczą o czyimś przekonaniu czy o zadowoleniu z naszych odpowiedzi czy sposobu prowadzenia rozmowy. Na co więc należy zwracać uwagę? Kiedy szef czy rekruter mogą okazywać swoje niezadowolenie?- Skrzyżowane ręce lub skrzyżowane nogi oznaczają, że osoba, z którą rozmawiamy nie zgadza się z czymś, co powiedzieliśmy, zamyka się na dalszy kontakt
- Szybkie ruchy rękoma, zabawa ołówkiem, długopisem, naciskanie długopisu, ruchy nogą, „tupanie” w miejscu: wszystkie te znaki oznaczają zdenerwowanie i poirytowanie rozmową
- Wzruszanie ramion, podniesienie do góry brwi, westchnienie, odwrócenie wzroku, lekkie ruchy głowy z lewej do prawej w geście „nie”: te gesty znaczą to, że rekruter albo szef nie ufają nam i nie do końca wierzą w to, co mówimy
- Drapanie się po twarzy, odwracanie wzroku, oddalanie się od rozmówcy, dotykanie twarzy i szyi: wszystkie te gesty będą świadczyć o zakłopotaniu, kiedy rozmowa w jakiś sposób jest dla szefa czy rekrutera niezadowalająca
Reklama
Wydawcą zaradnakobieta.pl jest Digital Avenue sp. z o.o.
Obserwuj nas na
Udostępnij artykuł
Polecamy
Następny artykuł
Czytaj więcej
Domowe biuro - jak je urządzić i wyposażyć?
Marzysz o domowym biurze, które będzie zarówno funkcjonalne, jak i stylowe? To miejsce, w którym spędzasz sporo czasu, dlatego warto zadbać, aby było nie tylko wygodne, ale i sprzyjało kreatywności oraz produktywności. Nie wiesz od czego zacząć? Spokojnie, mamy dla Ciebie kilka sprawdzonych sposobów na stworzenie idealnej przestrzeni do pracy.
Sesja biznesowa - dlaczego warto wykonać profesjonalne zdjęcia?
W dobie cyfrowej dominacji i rosnącej konkurencji na rynku pracy, profesjonalne zdjęcie biznesowe zyskuje na znaczeniu jako kluczowy element personal brandingu. Jego wartość wykracza poza zwykłe przedstawienie wizerunku; to narzędzie komunikacji niewerbalnej, które może przekazać potencjalnym pracodawcom lub klientom wiele o profesjonalizmie, pewności siebie i osobowości.
Mobbing w pracy: Czym jest i jak sobie z nim radzić?
Czy kiedykolwiek czułaś się niesprawiedliwie traktowana w pracy? Czy doświadczyłaś sytuacji, w których inni celowo Cię poniżali, upokarzali lub wykluczali? Jeśli tak, istnieje duże prawdopodobieństwo, że byłaś ofiarą mobbingu w pracy. Mobbing to poważne zjawisko, które może mieć negatywny wpływ na Twoje zdrowie psychiczne i fizyczne. W tym artykule dowiesz się, czym dokładnie jest mobbing w pracy, jak go rozpoznać oraz jak skutecznie z nim walczyć.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
© 2024 ZaradnaKobieta.pl